Meterstanden

Heb je een slimme meter? Dan hoef je meestal geen meterstanden door te geven. We kunnen namelijk op afstand de meterstanden uitlezen. De laatst bekende meterstanden waarmee je contract of jaarnotaperiode is gestart, vind je in de Vrijopnaam-app.

Heb je een meter die niet op afstand uitleesbaar is, dan ontvang je vanzelf een verzoek per e-mail en via de app om de standen door te geven.

Twijfel je over de meterstanden of heb je hulp nodig bij het aflezen van de meter? Neem gerust contact met ons op! We zijn op werkdagen tussen 9.00 en 17.00 bereikbaar op 085-30 32 652. Mailen kan altijd! 

Slimme vragen over meterstanden

Read all questions
When you sign up with Vrijopnaam, you will receive an e-mail after the switch date with a request to submit your meter readings. By clicking on the link in the e-mail you can pass on your meter readings to us in the Vrijopnaam app. When your house has a smart meter, you do not have to do anything, since we will collect the smart meter readings automatically.

Please note: if you have a so-called smart meter, the meter readings will be read remotely, unless you have indicated to your grid operator that you do not agree to this. We forward the readings that your smart meter specifies to your old supplier when you become a customer at Vrijopnaam. These will then be the closing readings on the final bill from your old energy supplier. Besides, they will be used by Vrijopnaam as the initial readings

If you do not have a smart meter (yet), we would like to receive the meter readings for electricity and natural gas. It is possible that there are two counters per meter: one for normal consumption and one for off-peak consumption. In that case, you will have to submit them both to us. You only will have to submit the readings before the comma.

Send us a photo of the meter readings via klantteam@vrijopnaam.nl or WhatsApp (085-30 32 652).

We ask for your meter readings on the moment when you become our customer and then every year to prepare the annual statement.

If you have a smart meter, we receive your meter readings automatically via the network operator

Heb je wel een slimme meter maar ons nog geen toestemming gegeven voor het dagelijks uitlezen ervan? Geef gemakkelijk toestemming via de Vrijpnaam-app of stuur ons een e-mail. Met jouw toestemming lezen we dagelijks de meters uit en gebruiken deze data enkel en alleen om je werkelijke verbruik in de app te tonen.

Het is ook mogelijk dat je slimme meter in storing is. In dat geval geven we in de Vrijopnaam-app aan om welke storing het gaat en wat je eventueel kunt doen. 

Let op: indien je de netbeheerder opdracht hebt gegeven je slimme meter ‘uit te zetten’, kunnen wij nooit de data ophalen.

The Vrijopnaam app is available as a web application. This new technology ensures that you always have insight via the app. On any device.

How does it work?

  1. Type in vrijopnaam.app in your internet browser.
  2. Put the url shortcut on your home screen and you're done!

How it's done on iOS devices

How to - snelkoppeling Vrijopnaam-app voor Android appartaat


How it's done on Android devices

How to - snelkoppeling Vrijopnaam-app voor Android appartaat

Chatten of bellen naar 085-30 32 652 kan op werkdagen tussen 9.00 en 17.00 uur. Mailen kan altijd!